JuliaBack.reismee.nl

Volgende station: Pingyao

Mijn tijd in Beijing zit erop! Ik heb hier een geweldige tijd gehad met veel leuke mensen. Afgelopen vrijdag kwamen er drie meiden uit Noorwegen in mijn kamer in het hostel, daar ben ik nog veel mee op pad geweest en dat was ontzettend leuk, rond fietsen in Beijing, naar de Forbidden City, Tiananmen Square en veeeeel eten!! Zij houden ook erg van eten dus dat kwam goed uit! Ik ben ook nog bij een gigantische vlooien-antiek-markt geweest, die moeten ze echt naar Nederland verhuizen! Het fietsen in Beijing is ook echt heerlijk, dat had ik eerder moeten doen, had me wat blaren bespaard, de fietspaden zijn vaak breder dan voor de auto's, je moet alleen uitkijken bij de kruispunten, want daar zit nooit logica in, gewoon gaan!!

Afgelopen week ben ik ook naar massage-salon geweest, waar we een 'cupping treatment' hebben gehad, nou die is dus echt niet aan te bevelen!! Dat deed pijn!!!!! En heb nu nog blauwe cirkels op mijn rug staat haha dus ben er nog niet achter waar het goed voor is geweest, maargoed interessant is het wel :) We werden hier ook nog afgezet, want terwijl we op de buik op het massage-bed lagen hebben ze nog allemaal andere dingen gedaan, behalve cupping, weet ik veel dat dat er niet bij hoort en probeer dan maar is uit te leggen dat je er niet om hebt gevraagd... haha dus weer wat geleerd!

Zaterdag ben ik biertjes gaan drinken met Maarten en Thalia, wat erg gezellig was! We hebben meerdere barretjes uitgeprobeerd, overal hadden ze chinese live-muziek met de boxen op straat, zo hard dat je tien verschillende soorten door elkaar hoorde alleen al als je op straat liep. Binnen was de muziek zo hard, dat je geen fatsoenlijk woord kon wisselen, maar het was een hele ervaring!

Nu ben ik uitgechecked in Beijing en vertrek ik zo naar het treinstation voor mijn trein richting Pingyao van ongeveer 12uur. Ben heel benieuwd naar de treinrit en natuurlijk mijn volgende stop!

Daar ben ik dan!!

Hallloooo lieve mensen,

Hier dan eindelijk mijn eerste berichtje! Ik ben dus goed aangekomen afgelopen maandag, het ging allemaal heel soepel en met de metro was het hostel heel makkelijk te vinden, dus dat maakte het wel een goede aankomst! Alleen toen ik in mijn hostel aankwam was er echt niemand, ik had een kamer voor me alleen met 8 bedden... dus ik schrok wel even, wat als er nergens leuke mensen te bekennen zijn?

Na een korte nacht in het vliegtuig ben ik gaan douchen en ben naar buiten gegaan, de omgeving verkennen, beetje rondwandelen en acclimatiseren.. Het was die dag behoorlijk koud, dus ben 's middags een klein cafe'tje binnen gegaan om lekkere groene thee en een noodle-soep te nemen. Daar heb ik ook meteen een amerikaan ontmoet en daarmee meteen plannen voor de avond gemaakt. Het eerste avondmaal was alleen niet zo'n succes, de kip bestond voor 90% uit een soort kraakbeen.. ach je moet het allemaal proberen toch! Daarna hebben we in een cafe twee britten ontmoet, waarmee ik weer meteen plannen heb gemaakt voor dinsdag, overdag ben ik met twee nieuwe kamergenoten uit rusland op pad geweest en hebben zijn we in een park geweest met uitzicht over de hele stad, prachtig!

Die avond heb ik met de britten echt de beste Peking Eend gegeten ooit!!!!! oh mijn god!!! Ik zal de volgende keer de foto's hiervan proberen te uploaden!

Woensdag ben ik met Tony en Richard (de britten :)) naar de 'Great Wall' geweest, we hebben onze eigen tour samengesteld met een taxi-chauffeur voor de hele dag, waarbij we twee delen van de muur hebben gezien. 1e deel was heel oud en vervallen, na een hevige klim van drie kwartier waren we boven, maar het was echt fantastisch! Moeilijk begaanbaar, maar met een beetje klauteren een stukje muur belopen.. Daarna naar een toeristisch deel van de muur, totaal anders, maar echt geweldig om allebei gezien te hebben, de laatste was geheel gerestaureerd en vol met toeristische attracties. Daarna hebben we in een heerlijk restaurant gegeten, alles wat we bestelden was heerlijk, dus dat is misschien wel voor herhaling vatbaar!!

Vandaag ben ik met de russische meiden naar de Lama Temple geweest, wat ook echt prachtig is, vooral de sfeer en overal wordt wierook aangestoken voor Buddha. Daarna het andere uiterste, Art District 798. Is een gebied waar ze alle oude fabrieken hebben omgebouwd tot musea en gallerijen en restaurants, een dorpje op zich in de grote stad en echt prachtig gedaan!!

Dus tot zover een heerlijk week en ik vind de stad fantastisch!! Nog zoveel te zien en nog maar weinig dagen, moet me ook maar beginnen te verdiepen in het vervolg van mijn reis naar waarschijnlijk Pingyao en daarna Xi' an. Ik zal dit weekend proberen wat foto's up te loaden.