JuliaBack.reismee.nl

Tibet!! Toch niet....of nog niet?!

Dachten jullie mooi even dat ik bijna in Tibet zit, maar helaas.. Ik zit nog in Chengdu. Afgelopen maandag kregen we te horen dat onze groep (die dinsdag zou vertrekken) geen permits heeft gekregen... Ik had me er al zo op ingesteld en op verheugd en had er eigenlijk niet echt rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren. Ze gaven als reden dat we een groep waren met allemaal verschillende nationaliteiten en dat ze daarom niet begrepen hoe dit een groep kon zijn zegmaar. Voor nederlanders is het normaal gesproken piece of cake om een permit te krijgen dus ik voelde me behoordlijk de dupe, maar niks aan te doen.. Het hostel heeft toen nog een laatste poging gedaan om het via een andere manier te regelen, maar een paar uur voor vertrek kregen we te horen dat ook dit niet was gelukt, aangezien ze zagen dat het dezelfde groep was..

Mijn nieuwe missie!! Ik moet iemand vinden van m'n eigen nationaliteit om het makkelijker en 'logischer' te maken, ben je in China, moet je op zoek gaan naar hollanders :) Ik heb nu contact met iemand en we gaan vanavond kijken hoe en wat dus hoop dat dat lukt en dat ik volgende week alsnog mag vertrekken! Het hostel hier in Chengdu is fantastisch, alleen de stad wat minder, maar zodra ik Tibet heb gepland kan ik ook weer andere dingen gaan plannen, de rest van de provincie Sichuan verkennen. Afgelopen dinsdag ben ik uitgeweest hier, dat was echt fantastisch, het uitgaansgebied is hier een soort stad op zichzelf met allemaal hippe clubs. Wat erg voordelig is, is dat je als 'buitenlander' alles gratis krijgt, haha dus van 10 tot 5 gratis whisky-icetea (goede combinatie) en fruitschalen en noem maar op. Dat was wel even een goede afleiding van Tibet die avond!

Ik hou jullie op de hoogte als ik vanavond iets heb kunnen regelen voor Tibet. Tot die tijd vermaak ik me prima met alle mensen hier in het hostel en het is echt een fantastisch hostel, je ontmoet zoveel mensen en het is heerlijk om alle verhalen van iedereen te horen van wat ze doen, waar ze nog heen gaan etc. Zo heb ik nu twee kereld ontmoet die een fietstocht doen van London tot Sidney, echt bizar, maar fantastisch als je de verhalen en foto's ziet. Veel inspiratie voor nieuwe trips :P

Reacties

Reacties

Karin

Ej meis,
dat is balen zeg.
Hopelijk volgende week beter!
Ik duim voor je.
Kus

Renée

He Juul!

Wat een moeilijk gedoe allemaal! Hoop dat je snel je permit geregeld krijgt.
Succes en blijf tot die tijd lekker genieten van de whisky-ice tea's haha :)

XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!