JuliaBack.reismee.nl

Daar ben ik dan!!

Hallloooo lieve mensen,

Hier dan eindelijk mijn eerste berichtje! Ik ben dus goed aangekomen afgelopen maandag, het ging allemaal heel soepel en met de metro was het hostel heel makkelijk te vinden, dus dat maakte het wel een goede aankomst! Alleen toen ik in mijn hostel aankwam was er echt niemand, ik had een kamer voor me alleen met 8 bedden... dus ik schrok wel even, wat als er nergens leuke mensen te bekennen zijn?

Na een korte nacht in het vliegtuig ben ik gaan douchen en ben naar buiten gegaan, de omgeving verkennen, beetje rondwandelen en acclimatiseren.. Het was die dag behoorlijk koud, dus ben 's middags een klein cafe'tje binnen gegaan om lekkere groene thee en een noodle-soep te nemen. Daar heb ik ook meteen een amerikaan ontmoet en daarmee meteen plannen voor de avond gemaakt. Het eerste avondmaal was alleen niet zo'n succes, de kip bestond voor 90% uit een soort kraakbeen.. ach je moet het allemaal proberen toch! Daarna hebben we in een cafe twee britten ontmoet, waarmee ik weer meteen plannen heb gemaakt voor dinsdag, overdag ben ik met twee nieuwe kamergenoten uit rusland op pad geweest en hebben zijn we in een park geweest met uitzicht over de hele stad, prachtig!

Die avond heb ik met de britten echt de beste Peking Eend gegeten ooit!!!!! oh mijn god!!! Ik zal de volgende keer de foto's hiervan proberen te uploaden!

Woensdag ben ik met Tony en Richard (de britten :)) naar de 'Great Wall' geweest, we hebben onze eigen tour samengesteld met een taxi-chauffeur voor de hele dag, waarbij we twee delen van de muur hebben gezien. 1e deel was heel oud en vervallen, na een hevige klim van drie kwartier waren we boven, maar het was echt fantastisch! Moeilijk begaanbaar, maar met een beetje klauteren een stukje muur belopen.. Daarna naar een toeristisch deel van de muur, totaal anders, maar echt geweldig om allebei gezien te hebben, de laatste was geheel gerestaureerd en vol met toeristische attracties. Daarna hebben we in een heerlijk restaurant gegeten, alles wat we bestelden was heerlijk, dus dat is misschien wel voor herhaling vatbaar!!

Vandaag ben ik met de russische meiden naar de Lama Temple geweest, wat ook echt prachtig is, vooral de sfeer en overal wordt wierook aangestoken voor Buddha. Daarna het andere uiterste, Art District 798. Is een gebied waar ze alle oude fabrieken hebben omgebouwd tot musea en gallerijen en restaurants, een dorpje op zich in de grote stad en echt prachtig gedaan!!

Dus tot zover een heerlijk week en ik vind de stad fantastisch!! Nog zoveel te zien en nog maar weinig dagen, moet me ook maar beginnen te verdiepen in het vervolg van mijn reis naar waarschijnlijk Pingyao en daarna Xi' an. Ik zal dit weekend proberen wat foto's up te loaden.

Veel liefs uit Beijing! xx

Reacties

Reacties

Anne

Klinkt goed! Mooi dat je al veel mensen hebt ontmoet om mee op te trekken!

Krijg meteen weer beetje heimwee als ik je verhalen lees.

Blijf maar lekker veel verhalen op je blog zetten!

xx

Karin

Hi Meis,
fijn om wat van je te horen en goed om te horen dat je al zoveel mensen ontmoet heb. Gaat snel dan he.
Geniet ervan!
Kus

Renee

Goelia!! Goed om te horen dat je al wat eerste 'reisbuddy's'ontmoet hebt. Vind het echt stoer dat je in je eentje op pad bent! Ik weet zeker dat het een geweldige ervaring wordt. Blijf lekker verhaaltjes en foto's posten, worden wij jaloers van :). Geniet! Kus!

Gwen

He Julia,

Blij dat het allemaal goed gaat. Lekker he chinees echt eten hahaha hopelijk is het bij mij niet zo erg. Ben wel blij dat je met mensen op pad gaat hoor.

Ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

x Gwen

Janus

Hey Jules!
Supervet! Ik ben jaloers! En meteen al leuke mensen gevonden om mee op pad te gaan, goed zo! Geniet er lekker van en op naar de volgende update! X

catrien

juuuullltje wat klinkt dit heerlijk allemaal! en wat heb je snel en veel vrienden gemaakt hahah...goed bezig!..geniet nog heerlijk van de stad...wil snel je nieuwe update lezen!!! xxxx

Agnes

was de peking eend nog lekkerder dan die van Nam Kee? hahahah ;)
Maar goed om te horen dat je het zo leukt heb!!
ben benieuwd naar je foto's!
liefs

Es & An

Hi Jules!!!!!

Wat vet om te lezen dat je het nu al zo naar je zin hebt en al zoveel hebt gedaan! Klinkt erg goed..
En belooft ook veel goeds voor het vervolg :). Keep us posted! Lachen om vanuit Nieuw-Zeeland/Australie jouw reis in China te volgen :)!
Dikke kus van ons

Merel

Yo Gulles!!!!

Super leuk om je verhaal te lezen!! Ik ben heel benieuwd naar de foto's, vooral die van de afritsbroek en backpack op je rug ;).

Veel plezier nog!

Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!