JuliaBack.reismee.nl

De ongelofelijke reis naar Yunnan

Afgelopen maandag ben ik in Chengdu op de trein gestapt richting Kunming. Deze keer voor de verandering niet alleen, wat eigenlijk wel prettig was, vooral voor een 19 uur durende treinrit. We kwamen in de trein en zagen dat de dekens en lakens gebruikt waren.. Na lang zoeken naar een vertaling vroegen we hiernaar en toen bleek dat ze voor dezelfde route maar 1 set gebruiken, lekker fris.. haha ach toch wel heerlijk geslapen, zo fris ben ik zelf ook niet.

De volgende dag kwamen we aan in Kunming, waar we op zoek gingen naar een bus naar Lijiang. Het 'long distance busstation' hadden we vrij snel gevonden, maar toen bleek dit niet de goede te zijn en aangezien bijna niemand engels kon, besloten we met een vrouwtje mee te gaan die een kaartje zou regelen, nooit te vertrouwen, maar we moesten wat. We zaten in ieder geval in een bus richting Lijiang, echter na twee uurtjes kwam de bus stil te staan midden op de snelweg.. Na weggesleept te worden naar een werkplaats en in totaal 5 uur (!!) te hebben gewacht was de bus gerepareerd en konden we verder, waardoor we vervolgens ergens in Lijiang midden in de nacht werden gedropt.. Wat was ik blij dat ik niet alleen was! Na nog een uur te zoeken hadden we eindelijk het hostel gevonden.

Lijiang is prachtig maar erg toeristisch, de oude stad is helemaal opnieuw opgebouwd en bestaat uit winkels winkels winkel hotels hotels en hotels, maar de sfeer die ze hebben 'gecreeerd' is heel leuk. Vanaf daar ben ik met de fiets naar Beischa gegaan, waar we de beroemde Dr. Ho hebben bezocht, aangezien ik al een week ernstige buikkrampen had, dacht ik laat ik dit eens proberen. Van hem heb ik een kruidenmengsel gekregen en moet zeggen dat het nu wat beter gaat, maar of het nu echt daardoor komt?? Maxima en Balkenende zijn ook bij de dokter geweest :) haha.

Nu zit ik in Dali, wat ook prachtig is en vooral het weer is hier heerlijk. Gisteren zijn we de bergen in gegaan en vandaag ga ik naar het meer. Morgenochtend heel vroeg vlieg (heb mezelf even verwend) ik terug naar Chengdu om dinsdag te vertrekken richting Tibet!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!