JuliaBack.reismee.nl

Chengdu

Dank allemaal voor alle lieve verjaardagsberichten!! Ik heb uiteindelijk een heerlijk verjaardag gehad. Het was de eerste dag met regen, dus 's ochtends nogal een domper. De avond ervoor had ik biertjes gedronken om het te vieren en de volgende dag (1 april) gingen we naar de Wenshu Tempel, de grootste van China en misschien zelfs wereld. Dit was prachtig en we hebben daar in een theehuis gezeten. 's avonds zijn we gaan ' hotpotten' wat ik echt moest doen nu ik nog in China ben, dus zijn in een leuk restaurant geweest en in het midden van de tafel heb je een grote pan met een soort soep van chilli!! haha daar 'kook' je al je vlees vis en groente in, extra spicy! :) SIchuan, de provincie waar ik nu zit staat bekend om pittig eten en zijn 'sichuan peppers', het is heerlijk! Vanavond doen we een kookcursus dus ben heel benieuwd en dan kan ik het jullie laten proeven! Na het eten zijn we nog wat gaan drinken in de bar van het hostel, dus het was een heerlijke dag op de regen na!

Verder ben ik hier naar de panda's geweest, wat je gedaan moet hebben als je hier bent, dat was wel echt heel schattig! Je kon voor 1000 yuan (ruim 100 euro) met een panda knuffelen, stelletje idioten, dat is geld aftroggelen van de toeristen, voor 2 minuten vasthouden en foto maken, heb zelfs iemand ontmoet die dat heeft gedaan en zijn nog best veel die dat doen, maar ik vond het wel genoeg om ernaar te kijken..

De stad Chengdu is niet erg spannend en erg vervuild, er is meer in de omgeving te beleven, dus ga nog even kijken voor een trip naar Leshan voor de grootste Buddha ter wereld. Vandaag heb ik mijn trip naar Tibet geboekt!! 12 april vertrek ik naar Tibet voor 9 dagen. Helaas niet langer, aangezien hier echt niemand zoveel geld wil uitgeven, dus het is kort, maar kan niet wachten en het zal sowieso fantastisch zijn. Tot ik vertrek heb ik dus nog een week en ben nu aan het brainstormen wat ik zal doen, toch nog een vlucht boeken of trein naar Shanghai of afzakken naar het zuiden naar Dali en Lijiang, ik ben er nog niet uit, zijn twee totaal verschillende opties! Denk maar even kijken wat goedkoopste reizen is en zonder dagenlang in de trein te zitten.

Dat ga ik nu even verder uitzoeken en dan hou ik jullie op de hoogte wat het wordt! Ik heb net een uur lang geprobeerd foto's op de website te zetten, maar het is niet eens voor 1 foto gelukt, weet niet waar het aan ligt, maar zal het op mijn volgende locatie nog een proberen! Maar geloof mij maar het is hier prachtig!! :)

Reacties

Reacties

marijke en rosy en clliff

Hello Julia,

Jaaaa, hot chili!! Maak het maar niet voor Marijke.
Rosy zegt: "nog een keer gefeliciteerd, omdat ze niet weet of je sms hebt ontvangen."
Ook gefelici van opa soes. We hebben met je moeder gebeld.
Dus dat je weet dat we aan je denken.
Geniet van alles wat je meemaakt en sla het op in je geheugen!
kus van Cliff en Marijke en van Rosy

Gwen

Juul echt super vet om elke keer weer je verhaal te lezen!! Kijk er wederom naar uit om je volgende stuk te lezen en helemaal Tibet.

XX Gwen

Janus

Jeetje Juul, wat leuk allemaal! Enjoy! X

Marliek

Wat heerlijk om al je mooie verhalen te lezen! Ben heel benieuwd naar je trip naar Tibet! Blijf genieten, maar zoals ik je ken weet ik dat je dat helemaal aan het doen bent!
Dikke kus

Rosy

Hey juultje in de verte! Inderdaad een ongelooflijke reis...! Dat is wel even wat anders dan ons triple naar het strand van Tunesie. Ben benieuwd naar je volgende verhaal hoor! En sabbath krijgen we foto's te zien?? Kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!