JuliaBack.reismee.nl

Pingyao -> Xi'an -> Chengdu

Ondertussen zit ik alweer in Xi'an. De tussenstop in Pingyao was interessant, het is een prachtig dorp om te zien, echt nog in zijn oude staat, maar aan de andere kant slecht onderhouden, terwijl het is beschermd door unesco enzo. Het was er erg rustig, talloze dezelfde restaurants naast elkaar, maar nergens gasten.. Ik heb hier veel rondgelopen en daarnaast even lekker gerelaxed, want dat was ook wel even lekker, omdat ik zoveel onderweg ben! Dus lekker veel gelezen en beetje in de zon gezeten, nog wel wat koud, maar toch heerlijk, heb tot nu toe bijna elke dag zon gehad! Lucky me!

Nu zit ik alweer bijna drie dagen in Xi'an, waar ik veel door het ' Muslim Quarter' heb gelopen, dat is echt fantastisch! straten vol met eten, overal zijn ze wat aan het maken en het ziet er prachtig uit. Behalve vroeg in de ochtend, wanneer in 1 van de straten allemaal vlees ligt op de straat op fietsen, tafels, van koeienkoppen tot gigantische levers, poten, vanalles! Daar moet je maar niet aan denken als je vervolgens voor lunch lekker kebab aan het eten bent.

De volgende dag zijn we naar het Terracotta leger geweest, wat erg indrukwekkend was, maar toch ook niet helemaal wat ik had verwacht, daarvoor moet ik over tien jaar terug komen denk ik :) Vandaag zijn we een mausuleum geweest, waar talloze poppen en ook potten e.d. worden opgegraven, dit was heel interessant en ook een prachtig museum. Vanavond gaan we naar een watershow bij de Big Goose Pagoda en morgen fietsen over de stadmuur en nog wat de toerist uithangen denk ik en ik wil wat shoppen.. Daarna vertrek ik in de avond met een treinrit van ruim 16 uur naar Chengdu, om daar te beginnen met plannen voor Tibet!!

Ik geniet elke dag en het is echt heerlijk, de treinen zijn af en toe een beetje zenuwslopend, aangestaard worden door de hele coupe en niemand die op het station engels kan, dus maar hopen dat je weet wanneer je waar moet zijn, haha echt een hele ervaring, maar de meeste mensen zijn zo behulpzaam, weliswaar met hele verhalen in het chinees, maar ze proberen je te helpen!

Zal echt binnenkort de tijd nemen om wat foto's erop te zetten, maar heb er op dit moment even geen rust voor haha, wil zoveel zien en doen en ben heel blij als ik dat met anderen kan doen! Ik hoop jullie snel meer te kunnen laten weten over mijn trip door Tibet, kan niet wachten!

Veel liefs uit Xi'an, xx

Reacties

Reacties

karin

You Go Girl!!

Merel

Juultje, wat een ervaringen weer!! Echt heel gaaf! Gister was 3 op reis op tv. Toen waren ze in Chengdu en ze sliepen in het Loft Design Hostel, zag er leuk uit, +/- 5 euro per nacht. Misschien iets van jou? Op de website, http://3opreis.bnn.nl/bestemming-trip/187, staan nog meer tips.

Kus

kim

kom maar door met die foto's! Alvast van harte gefe liciteeerd! (voor t geval dat ik t morgen vergeet ;)

Gwen

Gefeliciteerd!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!