JuliaBack.reismee.nl

Himalaya Express naar het dak van de wereld..

20 april begon dat eindelijk de 44-uur durende treinreis van Chengdu naar Lhasa! Gelukkig kan je heerlijk slapen in de treinen in China, alleen de tweede nacht werd toch wel iets lastiger. Door de grote hoogte tot boven 5000 meter is de hoeveelheid zuurstof beperkt, waardoor ik wat slecht heb geslapen, soms voel je je een beetje als een vis op het droge. In het ergste geval kon je een zuurstfmasker op doen. Maar uiteindelijk begin je er wel een beetje aan te wennen, dat kortademig zijn en het was ook zeker niet vervelend om om half 7 's ochtends wakker te worden! Mijn god wat een mooie uitzichten vanuit de trein!! Ik had wel gehoord dat de tweede dag prachtig zou zijn, maar dit overtrof mijn verwachtingen, vanaf 's ochtends heb ik 5 uur lang met open mond uit het raam zitten staren. Het begon met gigantische sneeuw landschappen nog in het donker en vervolgens de zonsopgang. In die ene dag kwamen we van een sneeuwstorm in een zonnig zandlandschap, gigantische bergen en eindeloze vlaktes, massale gletsjers die glimmen in de zon, fantastisch!!

Het Tibet avontuur begon in Lhasa met drie groepsgenoten, onze gids en chauffeur.

Met Kun heb ik de reis gepland. De nep-chinees in de groep, een nederlander met indonesische ouders, maar lijkt op een Chinees, de chinezen geloven dan ook niet dat hij hen niet kan verstaan en groeten hem met Ni Hao. Zijn verhaal met foto's van Tibet staat op: http://www.travelpod.com/members/kunnie

Daarna heeft Sam zich aan onze groep toegevoegd, de australische koreaan, ook wel Pak-Cha (varkensvlees) genoemd. Hij kwam met het idee de 'starfish' te doen op foto's, wat we vervolgens op veel plekken hebben gedaan, tot aan 5100 meter hoogte, dat is wel even vermoeiend.

Tot slot heeft Nao, onze japanse koreaan, zich aan de groep toegevoegd. Zij zit vol verassingen, maar is tegelijkertijd ondoorgrondelijk! Een kleine stille japanse, die ondertussen een motor heeft en houdt van bungeejumpen, maar wel met drie toilettassen en een fohn.

Al met al een fantastische groep, had met geen betere kunnen wensen.

M'n verhaal over de roadtrip volgt! xx

Reacties

Reacties

Gwen

Hoi Julia,

De foto's zien er super uit!!!

x

Janus

Fantastisch, lekker blijven genieten hoor Juul! X

Renée

Goelia! Heb ook even de website van je groepsgenoot bekeken en ben blij dat ook in Tibet ze weten wie GOELIA is :) Wat een gave foto's, slapen in een tent aan de voet van de Mount Everest zal vast een onvergetelijke ervaring zijn. Geniet ervan en hoop dat er snel meer foto's volgen :D Kus!!

Kun

Hee Goelia,
Als ik had geweten dat je je thuisfront zou gaan doorlinken had ik misschien wel mijn verhaal en foto's aangepast, hahaha.
Goeie reis nog!

Ps je loopt nog een klein beetje achter...

Gwen

He Juul

Ik heb nu zelf ook een reis mee hahahah hier de mijne.

gwendolynn.reismee.nl

geen flauw idee hoe vaak ik op internet kan maar als ik iets kan doen zet ik het hier op

Hoop voordat ik weg ga nog een leuk verhaal van jou te horen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!